Od momentu założenia w San Francisco w 2007 r. Credit Karma zbudowała bazę klientów liczącą 100 milionów członków, aby stać się jednym z tych nieuchwytnych jednorożców fintech o wartości ponad 1 miliarda dolarów. Według komunikatu rynkowego Intuit, Credit Karma zarobiła prawie 1 miliard dolarów w niezaudytowanych przychodach w roku do 31 grudnia 2019 roku.

"Naszą misją jest napędzanie dobrobytu na całym świecie z odważnym celem podwojenia stopy oszczędności gospodarstw domowych dla klientów na naszej platformie" - powiedział dyrektor generalny Intuit Sasan Goodarzi. "Łącząc siły z Credit Karma, możemy stworzyć spersonalizowanego asystenta finansowego, który pomoże konsumentom znaleźć odpowiednie produkty finansowe, włożyć więcej pieniędzy do kieszeni oraz zapewni wgląd i porady, umożliwiając im zakup domu, o którym zawsze marzyli, opłacenie edukacji i wyjazd na wakacje, o których zawsze marzyli".

Transakcja z pewnością zapewni więcej gotówki w kieszeniach założycieli i pracowników Credit Karma. Połowa z 7,1 mld USD ceny zakupu zostanie dokonana w akcjach Intuit wycenionych na 299,73 USD w dniu transakcji (21 lutego), a 1 mld USD z tej kwoty zostanie przeznaczony na nagrody kapitałowe, które zostaną wydatkowane w ciągu najbliższych trzech lat. Po zamknięciu transakcji Intuit zapowiedział, że wyemituje około 300 milionów dolarów w akcjach dla pracowników Credit Karma.

Dołącz do naszej listy mailing

owejWpisz swój adres e-mail, aby zapisać się do naszego newslettera i co tydzień otrzymywać to, co najlepsze w AccountingWEB.Enter email address *Enteremail address
Sign up

System Credit Karma można porównać do australijskiej platformy MyProsperity.com, która wyłoniła się z ekosystemu Xero. Obie aplikacje gromadzą wszystkie dane finansowe w jednym miejscu online, podczas gdy Credit Karma oferuje również bezpłatną kontrolę kredytową, aby zachęcić do rejestracji i daje klientom z USA dostęp do bezpłatnego programu składania zeznań podatkowych.

Połączenie z QuickBooks rozszerzy zasięg Credit Karma na ponad 100 partnerów finansowych i otworzy drzwi dla asystentów finansowych opartych na sztucznej inteligencji, którzy będą wspierać ich alertami i poradami.

"Istnieje wiele innowacji i inwestycji w fintech, ale nie widzimy nikogo z naszymi wspólnymi możliwościami, dążącego do spersonalizowanego asystenta finansowego, który pomógłby konsumentom przejąć kontrolę nad ich życiem finansowym" - powiedział Goodarzi.

Prezenterzy Cloud Accounting Podcast, Blake Oliver i David Leary (wcześniej starszy ewangelista ekosystemu Intuit), przedstawili bardziej cyniczne podejście w swoim najnowszym odcinku. Podczas gdy Credit Karma wkraczała na rynek TurboTax Intuit, Intuit oferował konsumentom bezpłatne raporty kredytowe ze swojego produktu Mint.

"Jak oni zarabiają pieniądze?" - zapytał Leary. "Moje zdanie na temat Credit Karma jest takie, że to wszystko jest grą na danych, jak Facebook. Jeśli nie płacisz za produkt, jesteś produktem. To oczywiście 7 miliardów dolarów danych, za które Intuit właśnie zapłacił. Dzięki Credit Karma, Mint i QuickBooks, Intuit ma teraz pełny obraz tego, co robisz. Intuit ma możliwość zrewolucjonizowania całej branży ratingowej".

W międzyczasie Blake Oliver zwrócił uwagę na niedawne kontrowersje związane z amerykańskimi podatnikami, którzy byli uprawnieni do bezpłatnego oprogramowania do składania wniosków, ale zostali przekierowani do płatnych produktów, takich jak TurboTax. "Myślę, że zachowają to, aby zadowolić tych, którzy potrzebują darmowego produktu" - powiedział.

Oryginalny artykuł ukazał się na stronie AcccountingWEB.co.UK.