Niektórzy ludzie uważają, że "księgowi" i "księgowe" są nieco zacofani technologicznie, stanowiąc przeciwieństwo super-technicznego technika IT. Oczywiście każdy, kto przychodzi na targi takie jak SleeterCon (obecnie Accountex) może się przekonać, że to nieprawda.

W tym miejscu powinienem chyba wspomnieć, że sam nie jestem księgowym ani księgową, choć zadaję się z nimi już od dziesięcioleci.

W każdym razie, ostatniej jesieni podczas SleeterCon, Sage zapytał księgowych i księgowych, którzy uczestniczyli w SleeterCon 2015 o ich cele i wyzwania w przyjmowaniu nowych technologii w swoich praktykach, a oni przyszli z kilkoma interesującymi wynikami. Pokażę niektóre z wykresów Sage, i rzucić kilka własnych komentarzy.

Teraz, nie mogę powiedzieć, że to było bezstronne badanie, biorąc pod uwagę, że zostały one podjęte na SleeterCon, gdzie bardzo wysoki procent uczestników albo już używać tego rodzaju nowych technologii, lub przyszedł, aby dowiedzieć się więcej o nich. Ale, hej, masz dobry tłum, dlaczego nie zapytać ich o to, co dzieje się w ich praktykach?

Powiedziałbym, że około trzy czwarte uczestników badania pochodziło z firm zatrudniających od jednego do 20 księgowych, więc nie mówimy tu o tych wielkich firmach, które zatrudniają tysiące pracowników. Są to mniejsze firmy, które często współpracują z mniejszymi przedsiębiorstwami.

Ogólnie rzecz biorąc, nie jest dla mnie zaskoczeniem, że w tej ankiecie widać, że 98% respondentów używa lub przygląda się technologii "mobilnej", 89% używa lub wie o księgowości w chmurze, i tak dalej.

Techniczne rzeczy, takie jak "wirtualizacja serwerów" były na niższym poziomie, co nie jest dla mnie zaskoczeniem, ale wciąż na szacownym poziomie 57%. "Big data" była najniższa, byłbym ciekaw, ilu respondentów naprawdę wie, co to jest "big data". Uwierzcie mi, w ciągu najbliższych kilku lat będzie się o tym dużo mówiło.

Dlaczego księgowi i księgowe zwracają uwagę na te nowe technologie? Główną odpowiedzią było, aby być bardziej produktywnym. Możesz zrobić więcej, możesz generować więcej przychodów, prawda? "Lepsza równowaga między pracą a życiem prywatnym" jest również na szczycie. Uwierz mi, rozumiem to, a nowe technologie bardzo mi w tym pomogły. Dostałem chuckle, choć, widząc, że "szczęśliwsi klienci" był na dole. Odkryłem, że "szczęśliwsi klienci" bezpośrednio prowadzą do tego, że jestem "bardziej produktywny" i osiągam "lepszą równowagę między pracą a życiem prywatnym", jeśli nie muszę zajmować się problemami i skargami klientów.

A co z naszymi klientami?

OK, więc może "szczęśliwsi klienci" nie jest głównym powodem, dla którego ci księgowi i księgowe zdecydowali się przejść na nowe technologie. Myślę jednak, że jest to ważny czynnik.

W miarę jak zaczynamy korzystać z nowych technologii chmurowych i mobilnych, zaczynamy wchodzić w coraz większą interakcję z klientem i jego "żywymi" danymi. Odchodzimy od pudełek po butach i "kopii księgowych" baz danych.

Jeśli my korzystamy z nowych technologii, oznacza to, że nasi klienci również korzystają z nowych technologii. Jak to wpłynie na poziom satysfakcji naszych klientów? Według respondentów badania, 83% ich klientów jest bardziej zadowol onych teraz, gdy te nowe technologie są wdrażane.

Myślę, że jest to tak samo ważne, jak uczynienie naszego życia bardziej produktywnym i zrównoważonym. To pokazuje mi, że klienci będą napędzać księgowych do tych nowych technologii.

Dlatego też, mimo że spędziłem dziesięciolecia jako guru w dziedzinie komputerów stacjonarnych, coraz więcej czasu poświęcam na naukę i wdrażanie nowych technologii w mojej własnej firmie. Nie chcę pozostać w tyle, ponieważ coraz więcej moich klientów poszukuje korzyści, o których wszyscy mówią, że uzyskają je dzięki oprogramowaniu i usługom online i mobilnym. Jeśli teraz się tego nie nauczysz, zostaniesz pominięty!

Istnieją wyzwania

Istnieje jednak wiele wyzwań. Respondenci badania wyraźnie widzą, że poświęcenie czasu na naukę i rozwiązywanie problemów związanych z tymi wszystkimi nowymi technologiami jest jednym z głównych problemów, z jakimi będziemy musieli się zmierzyć.

Wymaga to czasu, ponieważ każdego dnia pojawia się oszałamiająca gama nowych produktów i usług. Czeka nas wiele wyzwań, gdy będziemy próbowali wdrożyć te nowe technologie do naszych praktyk. Na przykład:

  • Wiele z tych produktów to brochureware, termin, o którym Doug Sleeter mówił przez ostatnie kilka lat. Są to produkty, które dobrze wyglądają w reklamie, ale nie działają tak, jak byśmy sobie tego życzyli.
  • Wiele z tych produktów jest nowych i nie są tak ukształtowane, jak nasi starzy, zaufani przyjaciele (mam na myśli produkty, a nie partnerów biznesowych).
  • Istnieje wiele obietnic o tym, jak wszystko będzie działać razem, kiedy dostaniemy nasze dane "w chmurze". Rany, jestem na to gotowy, ale tak naprawdę jeszcze tego nie osiągnęliśmy. Czasami trzeba być "cyfrowym hydraulikiem", jak to opisał Matthew Heggem w swoim artykule, a to może być trudne.
  • To staje się kosztowne do pracy z wielu technologii opartych na telefonie i / lub w chmurze, każdy ma swoje własne opłaty miesięczne, każdy ma oddzielną infolinię wsparcia technicznego.

Kilka końcowych myśli

OK, więc to nie było prawdziwie naukowe badanie. Próbka została pobrana z nieobiektywnej populacji, uczestników konferencji technologicznej dla księgowych, gdzie respondenci przybyli, aby dowiedzieć się o tych nowych technologiach lub byli już daleko w akceptacji i używaniu ich. Ale nadal jest to interesujące, aby zobaczyć, co ludzie szukają i oczekują. Dziękuję, Sage, za zadanie tych pytań i dostarczenie wyników.

Prawie każdego dnia rozmawiam z kimś, kto jest bardzo odporny na nowe technologie chmurowe i mobilne. Rozmawiam z księgowymi, którzy przysięgają, że nigdy nie będą używać produktów księgowych w chmurze (nawet jeśli ufają swojemu bankowi, który pozwala im na dostęp online do swoich kont czekowych). Większość klientów, z którymi pracuję, to duże firmy zorientowane na inwentaryzację, głównie producenci, a oni mają tendencję do bycia bardzo konserwatywnymi i powolnymi w stosunku do zmian. Może być trudno przekonać tych ludzi, że mogą istnieć powody, aby przenieść się do chmury. Ponadto, jestem o wiele bardziej zaznajomiony z technologiami desktopowymi niż z chmurą. Heck, swój pierwszy "smartfon" kupiłem dopiero nieco ponad rok temu.

Tak, QuickBooks Desktop ma więcej funkcji niż większość produktów księgowych online. Tak, istnieją obawy związane z bezpieczeństwem posiadania wszystkich danych w chmurze. Tak, wiele z tych wspaniałych narzędzi, które są dostępne nie wydają się działać razem przez cały czas.

Ale, to nie powinno powstrzymać Cię od uczenia się o nich i zobaczyć, czy są narzędzia, które mogą uczynić swoje życie bardziej produktywne i szczęśliwsze (nie zapomnij szczęście klienta, albo). To wszystko są uzasadnione obawy, ale nie są one ograniczone do chmury. Mogę wskazać na te same rodzaje problemów z środowiskami biurkowymi.

W każdym razie, czy zgadzasz się ze mną w tej kwestii, czy nie, lubię myśleć o tym w kategoriach "wczoraj, dziś i jutro":

  • Wczoraj wszyscy pracowaliśmy na pulpicie, w przeważającej części, używając aplikacji Windows (chociaż zaczynałem od 8-bitowych komputerów CP/M, w czasach przed IBM PC). To jest wygodny sposób pracy, z wykorzystaniem technologii, która jest nam znana i którą możemy wziąć w swoje ręce.
  • Dziś lepiej zacząć studiować te nowe technologie, nawet jeśli Ty lub Twoi klienci nie są gotowi, aby przejść do nich, ponieważ...
  • Jutro większość Twoich klientów będzie wymagać coraz więcej technologii mobilnych i chmurowych, ponieważ korzyści i możliwości z nich płynące są coraz większe.

Więc, zostaw nam komentarz, co o tym myślisz?