W miarę jak księgowi wracają do roli prawdziwego doradcy, jesteśmy w stanie wykorzystać technologię do rozwiązywania problemów jak nigdy dotąd. Klienci zaczynają wymagać lepszych, szybszych, bardziej innowacyjnych, zintegrowanych systemów i oczekują, że będziesz w stanie im doradzić. Sprawdźmy, jak zaangażować się w tę zupełnie nową linię usług, aby przyjąć holistyczne podejście do usług doradczych.

Krok 1: Naucz się kochać technologię

Zostaliśmy przeszkoleni, aby robić rzeczy w ten sam sposób, w jaki zawsze były robione. Nadszedł czas na zmianę sposobu myślenia. Jeśli zaczniesz od założenia, że technologia może i będzie ułatwiać Twoje życie, będziesz wyprzedzać konkurencję. Zacznij szukać narzędzi, które odciążą Cię z procesów manualnych i zautomatyzują jak najwięcej.

Zawsze zaczynaj w domu. Jeśli masz zamiar eksperymentować na kimś, eksperymentuj na sobie. Przyjmij nową technologię w swojej firmie jako pierwszą.

Krok 2: Zatrudnij technologa

Jeśli Twoja praktyka jest na tyle duża, że może utrzymać kolejnego człowieka, zatrudnij technologa już teraz. Używam terminu "technolog" szeroko, ponieważ ta osoba może mieć wiele różnych środowisk. Tradycyjne wykształcenie to systemy informacyjne lub informatyka. Jednakże, nie ograniczaj się. Próbujesz znaleźć kogoś, kto ma doświadczenie w weryfikacji i wdrażaniu systemów księgowych i operacyjnych. Szukasz kogoś, kto wierzy, że technologia rozwiąże problemy, może zidentyfikować i zbadać rozwiązania, udoskonalić procesy i wdrożyć te systemy dla swoich klientów. Jeśli nie możesz wspierać kogoś w roli wewnętrznej, zatrudnij specjalistę z zewnątrz.

Krok 3: Sprzedaj usługę

Nie oddawaj tej usługi za darmo. Identyfikacja i tworzenie nowych systemów jest usługą VALUABLE i powinna być opłacana, nawet jeśli dopiero się uczysz.

Najprostszym sposobem na rozpoczęcie sprzedaży usług doradczych w zakresie aplikacji jest dotarcie do własnej bazy klientów. Skontaktuj się z klientami, którzy mają nieefektywne systemy lub operacje i zobacz, co możesz zrobić, aby pomóc. Zacznij zadawać pytania typu: "Co zajmuje dużo czasu i denerwuje cię?" lub zadzwoń do administratora właściciela i zapytaj: "Co ręcznie robisz na co dzień lub co tydzień?". Obiecuję, że znajdziesz obszary do poprawy, gdzie technologia może być odpowiedzią.

Krok 4: Spełnij swoje obietnice

Nie obiecuj zbyt wiele ani nie sprzedawaj zbyt wiele. Nawet jeśli sprzedawca technologii mówi, że oprogramowanie jest w stanie coś zrobić, nie wierz mu, dopóki nie spróbujesz i nie zobaczysz tego sam. Zbudować w fazie eksploracyjnej zaangażowania. W tej fazie, za niską kwotę, Twój technolog będzie badał i demonstrował aplikacje, aby rozwiązać konkretnie określone problemy. Jeśli nie ma rozwiązania, klient traci tylko niewielką, stałą kwotę. Ustalam tę kwotę na poziomie progu rentowności, aby być uczciwym, ponieważ jeśli coś znajdę, mogę zrobić dobrą marżę, ale jeśli nie, mój klient nie jest zdenerwowany.

Zacznij od łatwych procesów, takich jak rachunki do zapłacenia. Istnieją proste rozwiązania problemów związanych z obiegiem dokumentów księgowych, a to buduje zaufanie klienta, aby mieć coś działa naprawdę dobrze pierwszy.

Krok 5: Zrób to jeszcze raz

Doradztwo w zakresie aplikacji nie jest usługą typu "ustaw to i zapomnij". Musisz stale sprawdzać rozwiązania i technologie, które posiadasz. Ponieważ wiele aplikacji, z których korzystamy na co dzień, ulepsza swoje funkcje, jesteśmy w stanie wyeliminować wcześniej potrzebne aplikacje. Dodatkowo, na rynku zawsze pojawiają się nowi gracze. Technolog Twojej linii doradztwa w zakresie aplikacji powinien być na bieżąco ze zmieniającym się ekosystemem i wykorzystywać tę wiedzę w swojej bazie klientów.

Powiązane artykuły

Strumień przychodów, którego brakuje księgowym

Co warto wiedzieć o "botach" w księgowości