Dlaczego wskaźniki metryczne i KPI są ważne dla biznesu
Ostatnie badania dotyczące małych i średnich przedsiębiorstw w Stanach Zjednoczonych wykazały:
-
- 50% firm, które śledzą metryki w czasie rzeczywistym, zrealizowało wszystkie swoje cele w ciągu ostatnich 12 miesięcy w porównaniu z zaledwie 24% firm, które nie śledziły metryk w czasie rzeczywistym.
- 92% firm, które śledziły swoje wskaźniki w czasie rzeczywistym, zrealizowało część lub wszystkie swoje cele w ciągu ostatnich 12 miesięcy - w porównaniu do 64% firm, które nie śledziły ich w czasie rzeczywistym.
- Tylko 14 proc. firm SMB monitoruje swoje KPI w czasie rzeczywistym.
Wynika z tego, że małe i średnie przedsiębiorstwa, które śledzą i monitorują swoje wskaźniki w czasie rzeczywistym, odnoszą dwa razy większy sukces niż te, które tego nie robią.
Wszystkie KPI są metrykami, ale nie wszystkie metryki są KPI. Metryki i KPI są czasami mylone i używane zamiennie, co jest zrozumiałe, ponieważ są one podobne. Jednak różnica między nimi tkwi w tworzeniu i wdrażaniu planu strategicznego organizacji.
Co to są KPI?
KPI (Key Performance Indicators) to zestaw kwantyfikowalnych pomiarów używanych do oceny ogólnej długoterminowej wydajności firmy. KPI definiują strategię i pomagają określić, czy firma osiąga swoje cele strategiczne, finansowe i operacyjne.
KPI są często monitorowane:
-
- Finansowe - przychody i marże zysku
- Obsługa klienta - satysfakcja klienta, wartość życiowa klienta, koszt pozyskania klienta
- Wydajność - ogólna efektywność, procesy, wydajność operacyjna
- Zatrudnienie - rotacja pracowników, wakaty, wydajność pracowników.
Metryki wyjaśnione
Podobnie jak KPI, metryki również śledzą i dostarczają danych na temat standardowych procesów biznesowych firmy, ale są mniej krytyczne w porównywaniu i mierzeniu wydajności względem celu strategicznego. Metryki są ważne w osiąganiu celu, ale to tylko punkt danych, który nie jest wyraźnie powiązany z celem. Metryki śledzą proces, a KPI śledzą osiągnięcie celu lub zadania.
Dlaczego KPI i metryki są ważne dla firm?
-
- Mierzy wyniki finansowe
- Zwiększa rentowność
- Zwiększa wzrost biznesu
- Koncentruje cele i strategie
- Zapewnia sposób na sprawdzenie, czy Twoja strategia działa.
- Skupia uwagę pracowników na tym, co ma największe znaczenie dla sukcesu
- Pomaga analizować wydajność
- Monitoruje kondycję firmy
- Uwydatnia wszelkie problemy, które w przeciwnym razie mogłyby pozostać niezauważone, co oznacza, że efektywność i produktywność są zwiększone.