Czy widziałeś może siatkę czasu rzeczywistego, którą przedstawiliśmy na początku tygodnia podczas konferencji The Sleeter Group's 2014 Accounting Solutions Conference w Las Vegas?

Siatka została stworzona wyłącznie dla AccountingWEB przez G2 Crowd z Highland Park w stanie Illinois, serwis podobny do Yelp, który zbiera opinie użytkowników i rekomendacje dotyczące oprogramowania biznesowego oraz publikuje rankingi produktów na podstawie ocen satysfakcji klientów, a także publicznie dostępnych danych na temat dostawców oprogramowania.

W siatce dla Solutions14 znalazło się 14 produktów oprogramowania biznesowego i księgowego od dostawców, którzy uczestniczyli w konferencji. Pojawiły się one na siatce, ponieważ G2 Crowd otrzymało 10 lub więcej recenzji użytkowników dla każdej platformy.

Aby zamieścić recenzję, użytkownicy muszą zalogować się na G2 Crowd za pośrednictwem swojego konta na LinkedIn, dzięki czemu ich tożsamość może zostać zweryfikowana, a recenzja potwierdzona. Recenzje od pracowników dostawców, konkurencji, redaktorów biznesowych i konsultantów również pojawiają się na stronie, ale nie są uwzględniane w algorytmie G2 Crowd.

Na podstawie kombinacji ocen satysfakcji klientów i danych dotyczących obecności na rynku każdy produkt oprogramowania w siatce jest klasyfikowany jako "Lider" (wysoki wynik satysfakcji klientów i znacząca obecność na rynku), "Wykonawca" (wysoki wynik satysfakcji klientów, ale mniejsza obecność na rynku), "Zawodnik" lub "Nisza".

Ponieważ siatka jest prowadzona w czasie rzeczywistym, produkty mogą zmieniać kwadranty - lub mogą być dodawane nowe produkty - w miarę napływu do G2 Crowd kolejnych opinii użytkowników.

Od momentu powstania w lutym 2013 r. G2 Crowd zebrał ponad 18 000 recenzji produktów oprogramowania biznesowego w kilkuset kategoriach. Na podstawie tych danych G2 Crowd opublikowała raporty, które przedstawiają rankingi najlepszych platform oprogramowania dla przedsiębiorstw w takich kategoriach, jak zarządzanie relacjami z klientami, analityka biznesowa, przechowywanie i udostępnianie plików oraz podpis elektroniczny. Teraz do tej listy można dodać księgowość.

G2 Crowd opublikował swój inauguracyjny raport Grid z jesieni 2014 r. dla oprogramowania księgowego 30 października. Raport opiera się na ponad 300 recenzjach i ocenach produktów oprogramowania księgowego wystawionych przez profesjonalistów biznesowych. Na podstawie punktacji raportu, trzy platformy oprogramowania księgowego, które uzyskały status "Lider" to QuickBooks Desktop, Xero i NetSuite ERP. (Od czasu opublikowania raportu Intacct przesunął się z kategorii "High Performers" do kategorii "Leaders" na siatce produktów oprogramowania do księgowania w czasie rzeczywistym).

"Po osiągnięciu pewnej liczby produktów z 10 lub więcej recenzjami, które pojawiały się na siatce, mieliśmy wystarczająco dużo danych, aby opublikować raport dotyczący oprogramowania księgowego" - powiedział Daniel Honigman, kierownik ds. marketingu w G2 Crowd, w rozmowie z AccountingWEB. "Ten pierwszy raport o oprogramowaniu księgowym jest oparty na bardzo solidnym zestawie danych, zawierającym setki recenzji".

Jak zgłosić recenzję
Każdy, kto ma doświadczenie w korzystaniu z oprogramowania księgowego, może podzielić się swoją opinią na G2 Crowd; użytkownicy są jednak proszeni o niepublikowanie recenzji własnego produktu lub produktu konkurencji.

"Mamy zespół ds. zapewnienia jakości, który sprawdza każdą opinię, jaka się u nas pojawia" - powiedział Honigman. "W naszym pierwszym raporcie dotyczącym oprogramowania księgowego wzięliśmy pod uwagę dziewięć produktów, a na stronie mamy około 70 produktów księgowych. Te dziewięć produktów otrzymało 10 lub więcej recenzji, które zostały zatwierdzone. Produkt mógłby mieć 20 recenzji, wszystkie przez konsultantów, ale nie zostałyby one uwzględnione w siatce. Nasze siatki działają w czasie rzeczywistym, co czyni je potężnymi narzędziami. Każdy może wejść na naszą stronę i zobaczyć, jakie jest najnowsze i najwspanialsze oprogramowanie, a także przeczytać nowe lub najnowsze recenzje."

Po zarejestrowaniu się na G2 Crowd za pośrednictwem konta LinkedIn, użytkownik może wyszukać produkt księgowy, który chce zrecenzować, a następnie zostaje przeniesiony na stronę z formularzem recenzji online. Pierwszym krokiem jest wpisanie tytułu recenzji, następnie użytkownik jest proszony o określenie, na ile prawdopodobne jest, że poleci dany produkt swojemu przyjacielowi lub współpracownikowi - zero oznacza "mało prawdopodobne", a 10 "bardzo prawdopodobne".

Następnie należy odpowiedzieć na następujące pytania dotyczące produktu:

  • Co najbardziej Ci się podoba?
  • Co Ci się nie podoba?
  • Jakie problemy biznesowe rozwiązujesz? Jakie korzyści udało Ci się osiągnąć?
  • Jaka jest Twoja główna rola podczas korzystania z produktu?

Następnie możesz przesłać recenzję produktu zawierającą wymagane elementy lub odpowiedzieć na kilka dodatkowych pytań, takich jak:

  • Czy produkt spełnia Twoje wymagania?
  • Czy jest łatwy w użyciu?
  • Czy jakość wsparcia technicznego jest dobra?

W miarę wypełniania tych dodatkowych pytań, po prawej stronie będzie widoczna Twoja aktualna ocena z recenzji.

"Proces oceniania jest dość prosty" - mówi Honigman. "Niektórzy oceniają produkt bardzo szczegółowo, ale czasami wystarczy, że napiszą, że im się podobał lub nie podobał. Nie chcą wchodzić we wszystkie szczegóły".

Recenzenci, którzy nie chcą, aby ich nazwisko lub zdjęcie z serwisu LinkedIn towarzyszyło recenzji, mogą pozostać anonimowi, zaznaczając pole "unattributed" pod formularzem recenzji online.

Po przesłaniu recenzji jest ona weryfikowana przez członków zespołu G2 Crowd. "Uwierzytelnianie pozwala nam na segmentację danych recenzji w oparciu o wielkość firmy i branżę" - powiedział Honigman.

Oprogramowanie z 10 lub więcej recenzjami użytkowników jest umieszczane na siatkach kategorii. Poziom satysfakcji recenzentów znajduje się na osi X, podczas gdy oś Y mierzy obecność na rynku. Ocena obecności na rynku jest oparta na danych z 10 różnych źródeł społecznych, które wskazują udział w rynku, wielkość dostawcy i wpływ społeczny.

Osoby odwiedzające serwis G2 Crowd mogą kliknąć logo produktu na stronie kategorii, aby przeczytać recenzje przesłane przez użytkowników. Recenzje można filtrować według wielkości firmy, branży i roli użytkownika. Masz również możliwość filtrowania ocen recenzji, gdzie "pięć gwiazdek" to ocena najwyższa, a "jedna gwiazdka" to ocena najniższa.

Inna funkcja oferowana przez G2 Crowd umożliwia użytkownikom sprawdzenie, czy ktoś z ich znajomych z LinkedIn napisał recenzje produktów dla serwisu.

Jedna niespodzianka
W swoim pierwszym raporcie na temat produktów oprogramowania księgowego G2 Crowd stwierdziło, że platformy o najwyższym poziomie zadowolenia klientów to zazwyczaj aplikacje oparte na chmurze, a te o najniższym poziomie zadowolenia to rozwiązania hostowane - z jednym wyjątkiem: QuickBooks Desktop i QuickBooks Online.

QuickBooks Desktop firmy Intuit ma obecnie ocenę zadowolenia klientów wynoszącą 81, podczas gdy oprogramowanie do księgowości online firmy Intuit ma ocenę zadowolenia wynoszącą tylko 46, co plasuje je na szarym końcu w kategorii "rywale".

Ocena programu QuickBooks Online to dwie i pół gwiazdki na pięć możliwych, a spośród 51 recenzji 31 użytkowników przyznało mu dwie lub mniej gwiazdek. Jeden z recenzentów napisał, że "jedyną miłą rzeczą, jaką mogę powiedzieć o nowym interfejsie użytkownika QuickBooks Online, jest to, że zespół projektantów wykonał kawał dobrej roboty". Powiedziała również: "Nawigacja nie jest w ogóle intuicyjna, zwłaszcza jeśli jesteś doświadczonym użytkownikiem QuickBooks". Z drugiej strony, jeden z użytkowników nazwał QuickBooks Online "fantastycznym źródłem informacji biznesowych".

"Czasami trzeba zobaczyć, gdzie spadną żetony, gdy zaczną pojawiać się recenzje" - powiedział Honigman.

W miarę jak recenzje oprogramowania księgowego będą zyskiwać na popularności, G2 Crowd będzie w przyszłości tworzyć kolejne raporty.

"Niektórzy ludzie po prostu chcą być wysłuchani; chcą mieć możliwość podzielenia się swoją opinią na temat narzędzi, których używają" - powiedział Honigman. "Faktem jest, że w Internecie można znaleźć więcej informacji na temat hotelu lub restauracji niż na temat oprogramowania wartego 100 000 USD. Wiele informacji pochodzi od sprzedawców. Uważamy, że ten raport jest czymś, co zarówno osoby zawodowo zajmujące się księgowością, jak i dopiero poznające tę dziedzinę, mogą wykorzystać do odkrycia najlepszych platform, które są dla nich odpowiednie."

Powiązany artykuł:

Siatka przedstawia w czasie rzeczywistym recenzje użytkowników produktów przedstawionych na konferencji Solutions14 organizowanej przez Grupę Sleeter