Gail Perry
Innowacyjne myślenie jest tematem przewodnim CCH Connections, tegorocznej dorocznej konferencji użytkowników CCH, i nic nie może być bardziej na czasie. Przez ostatnie dwie dekady firmy księgowe zapoznawały się z nowymi technologiami zarówno w formie sprzętu, jak i oprogramowania. W tym czasie wprowadzano stale nowe produkty, nowe programy do nauki, nowe funkcje do opanowania.
Jednak obecnie mamy do czynienia z morzem technologicznych zmian, a stwierdzenie Thomasa Paine'a: "Przewodzić, podążać lub zejść z drogi" nigdy nie było bardziej adekwatne niż obecnie.
Przez ostatni rok uczestniczyłem w konferencjach i prezentacjach w całym kraju, a jedyne przesłanie, które pobrzmiewa wszędzie, to fakt, że technologia jest w trakcie wykonywania ogromnego skoku naprzód, a firmy księgowe, które nie skorzystają z nowej oferty, ryzykują pozostanie w tyle.
Stare, szkolne sposoby są wypierane przez świeże pomysły. Technologia daje nam narzędzia do odkrywania nowych metod kontaktu z klientami, świadczenia tradycyjnych usług oraz oferowania nowego stylu usług, który jest o wiele bardziej intensywny i solidny niż kiedykolwiek wcześniej.
Na konferencji CCH dominującym przesłaniem jest to, że księgowi muszą skupić się na innowacjach, wyrwać się z formy tradycyjnych usług księgowych i znaleźć nowe sposoby służenia swoim klientom. Kevin Robert, dyrektor generalny Wolters Kluwer Tax and Accounting, w swoim przemówieniu na konferencji użytkowników CCH zacytował Karla Ulricha, dziekana ds. innowacji w Wharton School of Business: Innowacja to nowe dopasowanie pomiędzy rozwiązaniem a potrzebą.
To właśnie to nowe dopasowanie stanowi siłę napędową na konferencjach, w których uczestniczyłem, a Konferencja Użytkowników CCH stawia czoła nowym możliwościom dla księgowych. Od innowacji w sprzęcie komputerowym i programach zaprojektowanych z myślą o wielozadaniowości i łatwości obsługi, przez nowe aplikacje na smartfony, po nowe sposoby kontaktowania się z klientami w różnych miejscach, uczestnikom przedstawianych jest wystarczająco dużo świeżych pomysłów, aby komitety planistyczne miały zajęcie na długie lata.
Wykorzystanie technologii mobilnych - smartfonów i tabletów - postępuje z niespotykaną dotąd prędkością. "Być może nikt z nas nie spodziewał się tego w kontekście zawodowym nawet kilka lat temu" - powiedział Robert, przypominając słuchaczom, że iPad został wprowadzony na rynek zaledwie półtora roku temu, a już wywarł ogromny wpływ na środowisko pracy. Firma badawcza i doradcza Gartner szacuje, że sprzedaż iPada w 2011 r. przekroczy o 400% sprzedaż z 2010 r.
Robert zacytował również Erica Schmidta, prezesa Google, który powiedział: "Technologia wyczerpała możliwości komputera PC jako platformy; przyszłość będzie należeć do urządzeń mobilnych". Producenci oprogramowania, w tym CCH, przygotowują solidne wersje mobilne swoich programów, zaprojektowane tak, aby umożliwić użytkownikom pracę w dowolnym miejscu i czasie - proces ten jest obecnie określany mianem workhiftingu.
Konferencja CCH koncentruje się na pomocy uczestnikom w znalezieniu tego nowego dopasowania za pomocą narzędzi technologicznych. "Skupiamy się na zastosowaniu nowych technologii, na tym, jak spełniają one potrzeby Twoje i Twoich klientów" - powiedział Robert. Dostępność nowych technologii to nie tylko szansa na zmianę sposobu pracy nas samych i naszych klientów", ale także na zmianę sposobu, w jaki nasi klienci oczekują, że będą obsługiwani".
Przy rekordowej frekwencji ponad 1200 profesjonalistów z dziedziny podatków i księgowości w JW Marriott w San Antonio, TX, CCH oferuje trzy dni prezentacji, warsztatów, dyskusji przy okrągłym stole, aktualizacji podatkowych i audytorskich, praktycznych demonstracji, prezentacji nowych produktów i wiele innych. Wyzwaniem dla uczestników wydaje się być zmieszczenie wszystkich sesji, w których chcą wziąć udział, w ograniczonych ramach czasowych.
Przesłanie jest jasne i wyraźne: teraz jest czas na poznanie cloud computing, unowocześnienie technologii i rozpowszechnienie się w Internecie poprzez wykorzystanie mediów społecznościowych oraz uczynienie swojej strony internetowej żywym, interaktywnym miejscem dla klientów i potencjalnych klientów. To nie są tylko sugestie - to jest ruch.
Możesz obejrzeć całe wystąpienie Kevina Roberta.