W ciągu ostatnich czterech lat firma Karbon, zajmująca się oprogramowaniem do zarządzania praktyką, przeprowadziła ankietę wśród 1000 firm księgowych, aby opracować ocenę doskonałości praktyki i kartę wyników.
Patrząc na 12 różnych wymiarów praktyki (patrz poniżej), Karbon zbadał podstawowe wzorce, aby skonstruować ramy, które destylują wszystkie dane wejściowe w firmie w jedną metrykę, którą firmy mogą wykorzystać do porównania się z innymi.
Każda z 12 kompetencji Practice Excellence należy do szerszych filarów strategicznych przedstawionych na wykresie: strategia w górnym kwadrancie (między 10 a 2 na tarczy zegara), wzrost (po prawej), zarządzanie operacyjne (na dole) i efektywność (po lewej). Sumując złożone wyniki dla każdej firmy i wykreślając je na tle skali opartej na przychodach na pracownika, deweloper klasyfikuje uczestniczące firmy na "liderów", "postępowców", "osiągających wysokie wyniki" i "opóźnionych".
Artykuły takie jak ten, prosto do Twojej skrzynki pocztowejDołącz
do naszego newslettera, aby uzyskać najnowsze trendy w księgowości, pomysły, wiadomości i technologie dostarczane bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową.Wprowadź adres e-mail *Wprowadźadres e-mailZapiszsię
Przedmiotem ćwiczenia jest pomoc wszystkim księgowym w podążaniu śladami wiodących firm poprzez zrozumienie i wdrożenie niektórych działań, które je wyróż
niają.W ostatnich latach AccountingWEB współpracował z Karbon, dlatego też Zach Cochran, kierownik ds. sukcesu klienta w Ameryce Północnej, przybył na ostatni Live Summit w San Diego, aby zaprezentować najnowsze wyniki badań (zdjęcie powyżej).
Doświadczenie Covid-19
Karbon kontynuował badanie uczestniczących praktyk przez cały czas trwania pandemii Covid, a raport Practice Excellence z 2022 roku pokazuje, jak zmieniły się zachowania praktyk podczas kryzysu.
Dotykając własnych doświadczeń pracujących w praktyce w tym czasie, Cochran powiedział publiczności: "W marcu 2020 roku księgowi musieli stać się psychologami i ekspertami w sprawach, o których nie mieli pojęcia. To był trudny czas. Firmy musiały wymyślić, jak szybko objąć technologię i stać się bardziej progresywne, aby zmienić sposób zarządzania swoimi firmami", powiedział.
Średni wynik Practice Excellence dla 426 firm biorących udział w 2022 roku wyniósł 52,5%, przy czym najwyżej oceniono zarządzanie operacyjne i technologię, a najniżej marketing i wzrost - "wciąż najtrudniejszą" część formuły, według Cochrana.
Ogólnie rzecz biorąc, uczestniczące firmy najbardziej polegały na narzędziach technologicznych, a najmniej na metrykach sprawozdawczych i technikach zarządzania. Ta "nadmierna koncentracja" na technologii w stosunku do innych inicjatyw może być wynikiem pandemii, ponieważ firmy musiały polegać na technologii, aby wykonać pracę, wyjaśnił Cochrane.
Raport z 2022 roku drąży tę kwestię głębiej, konkludując: "Nie wszystkie działania mają jednakowy wpływ na Practice Excellence. W rzeczywistości analiza regresji, która określa ilościowo wpływ różnych działań na Practice Excellence, ujawnia, że narzędzia technologiczne mają w rzeczywistości stosunkowo niewielki wpływ na Practice Excellence."
Zrównoważone podejście
"Kiedy przechodzisz z tradycyjnej do przejściowej firmy, widzieliśmy nacisk na zarządzanie i efektywność", wyjaśnił Cochran. "To [obejmuje] sposób, w jaki szkolisz i trenujesz ludzi, aby upewnić się, że wykonują odpowiedni rodzaj pracy i komunikują się z klientami we właściwy sposób".
Wiodące firmy wyostrzają swój nacisk na efektywność w miarę wzrostu obciążenia pracą. "Kiedy już skalujesz i inwestujesz w swój zespół, o wiele łatwiej jest doświadczyć tego wzrostu" - kontynuuje Cochran. "To jest zrównoważone podejście. Nie można po prostu iść w całości w kierunku wzrostu. Wzrost nie doprowadzi do sukcesu całej firmy, jeśli tylko na tym się skupisz. Ponieważ bez systemu lub procesu, nie będziesz w stanie przyjąć tych klientów i zająć się nimi. To samo dotyczy technologii".
Ciągłe innowacje i elastyczność stanowią klucz do utrzymania wzrostu i poprawy w czasie. Firmy księgowe muszą stale udoskonalać, poprawiać i wymyślać na nowo swoje strategie biznesowe, aby nadal się rozwijać. Aby naprawdę się wyróżniać, firmy muszą wiedzieć, gdzie inwestować, aby uzyskać maksymalny efekt i zrównoważyć wiedzę fachową z zachowaniem.
Inwestowanie we właściwe działania
Chociaż zasady Doskonałości Praktyki są znane od kilku lat, techniki, które mają największy pozytywny wpływ są stosowane przez bardzo niewiele firm. Elitarne firmy angażują pracowników w kształtowanie innowacyjnych usprawnień i wykorzystują narzędzia zarządzania relacjami z klientami, aby lepiej określić charakterystykę klientów i skuteczniej się z nimi komunikować. Wiele innych firm rozwinęło te umiejętności wspierając firmy klientów poprzez Covid-19. Ale te, które wdrażają je w celach marketingowych, wyraźnie przewyższają te, które tego nie robią na karcie wyników Practice Excellence.
"Działania, które identyfikują, definiują i angażują ich rynki docelowe, prawdopodobnie zwiększą wiedzę i przychody, pozwalając [firmom] na skupienie się na konkretnych punktach bólu, które współbrzmią z ich rynkiem docelowym" - zauważył Karbon.
Działania, które najbardziej korelowały z wysokimi wynikami Practice Excellence obejmowały:
- Cele i Kluczowe Wyniki (OKR)
- Miesięczny powtarzający się przychód (MRR)
- Wybór rynku docelowego (nisza)
- Wartość życiowa klienta (LTV)
- Oceny 360 wydajności
- Promotor netto (NPS)
- Profil idealnego klienta (persona)
- Testy emocjonalnego IQ
- Standaryzowany onboarding pracowników
- Czas odpowiedzi na e-mail.
Zmniejszanie luki między liderem a opóźnionym
Według Karbona, narzędzia takie jak zarządzanie przepływem pracy i inteligencja biznesowa również pomagają firmom monitorować wyniki i wąskie gardła, a także wprowadzać odpowiednie korekty tak skutecznie, jak to możliwe.
W ramach filaru zarządzania, techniki takie jak OKR, które dopasowują pracowników do ogólnej misji i celów firmy, zapewniają, że zespoły w firmach będących liderami czują się zaangażowane w firmę i jej szersze cele.
"Liderzy wiedzą i robią więcej - i robią to dobrze, ponieważ znajduje to odzwierciedlenie w ich przychodach na pracownika" - podsumowuje badanie.
Szczyt AccountingWEB Live w 2022 roku już się zakończył, ale możesz do nas dołączyć w San Diego w 2023 roku! Zarejestruj się już dziś, aby jako pierwszy dowiedzieć się, kiedy bilety trafią do sprzedaży. Formularz można znaleźć na stronie www.accountingweblivesummit.com.