Nowe narzędzie AI firmy Avalara pozwala użytkownikom Avalara AvaTax na szybkie i efektywne klasyfikowanie ich produktów lub usług, aby pomóc w określeniu zdolności podatkowej dla ich krajowych katalogów produktów w USA.

Określanie zdolności podatkowej stanowi wyzwanie dla firm

Obecnie w samych Stanach Zjednoczonych istnieje ponad 13,000 jurysdykcji podatkowych, a wiele z nich posiada własny, unikalny zestaw zasad dotyczących opodatkowania produktów i usług. W związku z tym, określenie możliwości opodatkowania produktów lub usług jest jedną z bardziej skomplikowanych i czasochłonnych części zgodności podatkowej.

Złożoność dokładnego określenia podatku polega na znajomości szczegółów dotyczących produktu lub usługi, takich jak jego składniki, sposób sprzedaży, miejsce sprzedaży, sposób dostawy i inne. Prawie każdy stan ma unikalne podejście do definiowania podatkowości produktów.

Na przykład w Kalifornii, gdy sklep spożywczy sprzedaje zimne produkty żywnościowe i pojedyncze gorące napoje, stanowy podatek od sprzedaży nie ma zastosowania, natomiast sprzedaż z automatu zimnych produktów żywnościowych i gorących napojów podlega opodatkowaniu. Zapewnienie dokładnej klasyfikacji produktów ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia zgodności z przepisami podatkowymi i daje pewność, że firmy nie naliczają zbyt wysokich lub zbyt niskich podatków od transakcji.

Uzyskanie kontroli nad ustaleniami podatkowymi

Narzędzie Avalara oparte na sztucznej inteligencji pomaga użytkownikom określić właściwy kod podatkowy w AvaTax dla produktu lub usługi poprzez użycie prostych terminów wyszukiwania i łatwego, interaktywnego doświadczenia Q&A. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą:

Zwiększenie dokładności klasyfikacji podatkowej w różnych kanałach. Użytkownicy mogą odpowiadać na pytania kontekstowe, aby łatwo określić prawidłowe kody podatkowe dla produktów, co zmniejsza zamieszanie i niedokładność w całym procesie klasyfikacji.

Zmniejszyć czas realizacji klasyfikacji produktów. AI usprawnia proces klasyfikacji produktów, skracając czas potrzebny na konsultacje z ludzkimi ekspertami podatkowymi. Jeśli klient nadal potrzebuje wsparcia, zespoły GoLive i wsparcia klienta Avalary są przeszkolone w zakresie wykorzystania nowego narzędzia, aby usprawnić klasyfikację produktów dla klientów.

Aby uzyskać dodatkowe informacje na temat rozwiązania Avalara w zakresie klasyfikacji podatkowej opartej na sztucznej inteligencji, kliknij tutaj.