W miarę jak technologia staje się coraz bardziej wszechobecną częścią branży rachunkowości i księgowości, wielu profesjonalistów pogrąża się w niepewności, zastanawiając się, dokąd zmierza ich świat.

Ten właśnie temat poruszył na konferencji QuickBooks Connect 2018 Clayton Oates, szanowany i sam określający się jako "były księgowy" z Australii. W swoim wystąpieniu na temat "Dywersyfikacji strumieni przychodów" omówił on wiele problemów, z którymi wielu specjalistów z branży boryka się na co dzień, takich jak wypalenie zawodowe, poczucie osaczenia z powodu braku wolności, którą - jak sądzili - zapewni im posiadanie własnej firmy, a także to, jak utrzymać rentowność bez poświęcania całego swojego czasu.

Jeśli chodzi o klientów, Oates zaleca myślenie o nich w ten sposób: "Masz już tę relację. Co jeszcze możesz im zaoferować? Utrzymanie obecnego klienta jest tańsze. Czy technologia może to ułatwić?".

W rzeczywistości, może. Nowocześni, obeznani z technologią księgowi mogą podjąć zaledwie kilka prostych kroków, aby odzyskać wolność, którą zamierzali mieć, gdy otwierali swoją firmę i nadal prowadzić udany biznes.

Po pierwsze, zorientuj się, czy nie wpadłeś w tę zbyt powszechną pułapkę małego biznesu: Ponieważ wielu księgowych stara się być dostępnymi dla swoich klientów, często zdarza się, że odpowiadają na pytania, których rozwiązanie zajmuje może 10 minut, ale nie sumuje się do znaczących godzin rozliczeniowych.

Oates zaleca dwojakie rozwiązanie tego problemu, które zaczyna się od dzielenia się większą ilością informacji z klientami. Przychodzą do Ciebie, ponieważ nie wiedzą zbyt wiele o księgowości, a Ty wiesz, więc udostępnij im swoją wiedzę i kontynuuj angażowanie się w swoje własne szkolenia, aby zwiększyć swoje doświadczenie.

Piękno tego, mówi, jest to, że podczas gdy wielu księgowych unika tego, ponieważ boją się, że ich klienci nie będą ich już potrzebować, nie jest to w rzeczywistości coś, o co muszą się martwić. "Klienci to ludzie tacy jak my wszyscy. Doceniają szczerość i autentyczność." Innymi słowy, wykonując ten skok i będąc otwartym, stworzysz długoterminowe relacje ze swoimi klientami, które będą opłacalne dla was obu.

Druga część rozwiązania polega na przyjęciu bardziej proaktywnego podejścia do korzystania z oprogramowania. Oates zaleca, aby zapoznać się z produktami trzech dostawców, z których korzystasz regularnie i wprowadzić te programy dla swoich klientów jako część swoich usług. Wprowadzenie technologii otworzy również nową strukturę dla Twojej firmy, aby uzyskać zyski, mówi.

"Godzina rozliczeniowa jest zepsuta", ogłasza. "Czego szukają klienci? Pewności. Możesz pomóc im to zapewnić, będąc z nimi otwartym i pomagając im korzystać z technologii, aby przejąć odpowiedzialność za swoje finanse."

Jest dodatkowa premia za podjęcie tych kroków: Prawdopodobnie osiągniesz cel, do którego dążyłeś przez cały czas budowania swojego biznesu, czyli wolność podejmowania własnych wyborów i spędzania czasu na robieniu tego, co kochasz.

"Ludzie często pytają mnie: 'Clayton, co sprzedajesz?'. Tak naprawdę nie sprzedaję niczego. Sprzedaję nadzieję. To jest możliwe."