Xero, producent oprogramowania księgowego Xero online dla małych firm, ujawnił wyniki badania przeprowadzonego wśród 500 amerykańskich księgowych i zebrał wskazówki, które pomogą właścicielom małych firm przejąć kontrolę nad swoimi finansami w sezonie podatkowym i później. Xero zleciło przeprowadzenie badania za pośrednictwem IBOPE Zogby International poprzez ankietę online wśród 501 księgowych w Stanach Zjednoczonych w dniach od 1 do 14 lutego 2012 roku.
Księgowi twierdzą, że dwa najczęstsze błędy popełniane przez właścicieli małych firm to brak bieżącego wglądu w swoje finanse oraz rozmawianie z księgowym tylko w okresie podatkowym.
Oto podsumowanie kluczowych wniosków:
Mieszanie biznesu z przyjemnością: Około połowa (45 procent) twierdzi, że mieszanie wydatków służbowych i osobistych w odliczeniach jest najczęstszym błędem popełnianym przez firmy, który może spowodować audyt ze strony IRS; jedna czwarta (26 procent) twierdzi, że jest to posiadanie nadmiernych odliczeń w stosunku do dochodów.
Dom jest tam, gdzie są pieniądze: Trzy na dziesięć (29 procent) mówi, że biuro domowe jest najczęściej pomijanym odliczeniem dla właścicieli małych firm, podczas gdy jeden na czterech (24 procent) mówi, że to odliczenia za zatrudnianie nowych pracowników.
Podatkowa wizja tunelowa: Jeden na czterech (26 procent) twierdzi, że brak bieżącego wglądu w swoje finanse jest najczęstszym błędem popełnianym przez właścicieli małych firm, jeśli chodzi o ich finanse, podczas gdy jeden na pięciu (18 procent) twierdzi, że jest to rozmowa z księgowym tylko w czasie podatkowym.
Stały kontakt: Około połowa (47 procent) uważa, że małe firmy powinny komunikować się ze swoim księgowym raz w miesiącu, aby utrzymać swoją firmę w dobrej kondycji finansowej, podczas gdy jedna piąta uważa, że komunikacja powinna odbywać się raz w tygodniu (22 procent) lub raz na kwartał (19 procent).
"Największym wyzwaniem, przed którym stoją małe firmy jest po prostu to, że właściciele zazwyczaj pracują w firmie, a nie nad nią, a dla wielu oznacza to nurkowanie w swoich finansach tylko w czasie podatkowym", powiedział Simon Gray, księgowy w sieci Xero i partner zarządzający Gray Consulting, Inc. "Z Xero, zarządzanie finansami firmy może być zasadniczo pod klucz, ponieważ jego oprogramowanie zapewnia właścicielom małych firm stały wgląd i narzędzia do zarządzania swoimi finansami w łatwiejszy sposób".
Ogólnie rzecz biorąc, ankietowani księgowi twierdzą, że małe firmy powinny częściej komunikować się ze swoimi doradcami, aby uzyskać większą kontrolę nad swoimi finansami. Ponadto większość księgowych (71 procent) ujawnia, że są w stanie udzielić bardziej znaczących porad małym firmom, które zapewniają swoim księgowym wgląd w swoje finanse w czasie rzeczywistym.
"Dzięki narzędziom finansowym w chmurze, małe firmy mogą teraz korzystać z bieżącego wglądu w ogólną kondycję swojej firmy" - powiedział Jamie Sutherland, prezes Xero ds. operacji w USA. "Xero dostarcza potężny, bezproblemowy sposób dla małych firm na zarządzanie skomplikowanym zadaniem ich finansów, umożliwiając im skupienie się na tym, co robią najlepiej - prowadzeniu firmy".
Xero skompilowało swoje pięć najlepszych wskazówek, które pomogą małym firmom lepiej kontrolować swoje finanse:
1. Prognozuj finanse: Kluczowe jest, aby firmy spojrzały wstecz na swoje sprawozdania finansowe, działalność i sprzedaż, aby określić, co się udało, a co nie, tak aby mogły stworzyć plan na nadchodzący rok. W ramach prognozowania, firmy muszą zrozumieć, jaki podatek od sprzedaży jest im należny i trzymać te pieniądze na innym koncie, aby wyeliminować możliwość błędu.
2. Podążaj za pieniędzmi: Krytyczne dla małych firm jest posiadanie wglądu w czasie rzeczywistym w ich saldo bankowe i przeglądanie go na co dzień. Aplikacje księgowe oparte na chmurze, takie jak Xero, zapewniają małym firmom natychmiastowy wgląd w ich obraz finansowy i umożliwiają udostępnianie raportów kluczowym graczom w biznesie, dzięki czemu wszyscy są świadomi tego, co dzieje się z finansami firmy.
3. Wgląd w przepływy pieniężne: Ważne jest, aby firmy miały ustawiony codzienny proces, aby mogły łatwo przejrzeć gotówkę, której się spodziewają i wiedzieć, co jest zaległe. W ten sposób mogą natychmiast śledzić opóźnione płatności. Poprzez wdrożenie łatwego w użyciu i zarządzaniu systemu, małe firmy mają sposób na zapewnienie, że gotówka wraca do ich biznesu.
4. Monitoruj aktywność klientów: Małe firmy powinny mieć jasny obraz swojej bazy klientów - w tym ogólne zdrowie i dobre samopoczucie grupy, wzorce i zachowania zakupowe oraz to, gdzie wszyscy stoją na płatności. Ważne jest również, aby zespoły sprzedaży, wsparcia i zarządzania były zgodne co do celów klienta. To gwarantuje, że wszyscy są na tej samej stronie o tym, jak to mapuje do finansów i prognozowania.
5. Zrozumienie obowiązków podatkowych: Małe firmy powinny zawsze poświęcić czas na zrozumienie swoich zobowiązań podatkowych i dowiedzieć się, czy zmieniły się w ogóle od poprzedniego roku. Planując z wyprzedzeniem swoje zobowiązania i spotykając się regularnie ze swoim księgowym, aby oszacować, co będzie należne, małe firmy mogą zaplanować odpowiednio, aby mogły rozpocząć i zakończyć rok silnym.
Powiązane artykuły:
- Remote vs. Cloud: Zalety pracy z klientami w cyberprzestrzeni
- Pięć fajnych aplikacji internetowych do prowadzenia firmy
- Plan Obamy dotyczący podatku od osób prawnych zaczyna nabierać kształtów