Platforma księgowości internetowej dla małych firm Xero będzie teraz preferowanym oprogramowaniem podstawowym wykorzystywanym w ramach pakietu usług H&R Block Small Business Program, jak ogłosiły obie firmy w zeszłym tygodniu w ramach nowego strategicznego sojuszu.

"Razem z dobrze znaną marką i uznanym kanałem H&R Block, jesteśmy w stanie pomóc poprawić sytuację finansową większej liczby małych firm, dostarczając im najnowocześniejsze narzędzia finansowe" - powiedział Peter Karpas, dyrektor generalny Xero North America, w pisemnym oświadczeniu. "Jednocześnie łączymy siły, aby uwolnić właścicieli firm od ograniczeń oprogramowania księgowego z lat 90-tych, które nie działa już w sposób, w jaki firmy pracują dzisiaj w świecie 24/7, online i mobilnym."

H&R Block wybrał platformę oprogramowania Xero po intensywnym procesie weryfikacji, jak podaje Xero. Firma zajmująca się przygotowywaniem deklaracji podatkowych, która posiada 11 000 placówek w całym kraju, będzie promować Xero jako rekomendowane rozwiązanie do księgowości online dla małych firm w lokalizacjach, które sprzedają pakiet usług H&R Block Small Business Program.

Partnerstwo to jest częścią usług świadczonych przez H&R Block na rzecz małych firm, mających na celu zapewnienie im przewagi technologicznej dzięki najnowocześniejszym, opartym na chmurze narzędziom do zarządzania finansami. Dla Xero, współpraca ze znaną firmą podatkową daje możliwość zwiększenia świadomości marki w Stanach Zjednoczonych oraz rozszerzenia kanału marketingowego i sprzedażowego na większą liczbę małych firm w całym kraju.

Według Xero, platforma księgowości online dla małych firm jest łatwa w użyciu i upraszcza żmudne i skomplikowane zadania księgowe, takie jak uzgadnianie rachunków bankowych i fakturowanie. Daje ona właścicielom firm aktualny obraz przepływu gotówki i sald bankowych w czasie rzeczywistym, dzięki czemu mogą oni na bieżąco podejmować mądre decyzje biznesowe.

Użytkownicy mogą korzystać z platformy online za pomocą preferowanego urządzenia mobilnego - laptopa, tabletu lub smartfona - aby sprawdzić przepływy pieniężne w czasie rzeczywistym, tworzyć i wysyłać faktury oraz udostępniać raporty finansowe i współpracować nad nimi. Aby sprostać specyficznym potrzebom różnych firm i branż, Xero integruje się z 300 najlepszymi w swojej klasie narzędziami biznesowymi, takimi jak Square do przyjmowania płatności mobilnych, Harvest do śledzenia czasu pracy oraz Bill.com do usprawniania zobowiązań, rozliczeń i przepływu gotówki.