Jeszcze przed COVID-19, klienci byli zainteresowani uzyskaniem od swoich księgowych czegoś więcej niż tylko wsparcia podatkowego, a podczas pandemii zdali sobie sprawę, jak cennymi partnerami mogą być ich księgowi. Od pomocy w uzyskaniu kredytów PPP, poruszania się po nowych przepisach zgodności i renegocjacji umów najmu do zarządzania przepływem środków pieniężnych, biura rachunkowe podjęły się w dużym stopniu pomocy swoim klientom, zwiększając zakres usług doradczych.

W rzeczywistości wiele firm zdało sobie sprawę, że aby zachować konkurencyjność, muszą ewoluować, aby lepiej zrozumieć problemy swoich klientów z sektora małych przedsiębiorstw i świadczyć więcej usług doradczych. Technologia utowarowiła również przygotowanie podatkowe. Wynikiem tego jest większa konkurencja w zakresie usług podatkowych, mniejsze marże zysku i zabieranie czasu księgowych z bardziej produktywnych usług.

Tradycyjna księgowość a usługi konsultingowe

Uświadomienie sobie tych trendów spowodowało, że niektóre firmy całkowicie odeszły od podatków. W 2017 roku Sean M. Duncan, CPA, wysłał list do swoich klientów przygotowujących podatki, ogłaszając, że jego firma, SMD Consulting & Accounting, LLC, nie będzie już świadczyć usług przygotowywania podatków.

"Byliśmy na dobrej drodze, aby zrobić około 1200 zeznań podatkowych w tym roku, średnio około trzech do sześciu godzin na zwrot. To duży przychód, ale jest to przychód, który pochłania dużo naszej przepustowości. Sezon podatkowy skutecznie rujnował pięć miesięcy naszego roku, odrywając nas od tego, co księgowi robią najlepiej dla klientów - udzielania im zaufanych porad finansowych" - powiedział Duncan.

Teraz SMD konsultuje z klientami kluczowe punkty decyzyjne (np. kupno vs. leasing i czy zatrudniać nowych pracowników) oraz doradztwo w zakresie doskonalenia procesów.

"Tradycyjna księgowość polega raczej na odgrywaniu roli historyka. Zasadniczo jesteś zanurzony w prowadzeniu ksiąg rachunkowych i przygotowywaniu deklaracji podatkowych - reaktywnych działaniach, które mają sprawić, że twoi klienci pozostaną z dala od kłopotów. Pomaganie im w prosperowaniu i rozwoju ich firm stało się niemal drugorzędne z powodu obciążeń czasowych związanych z przygotowaniem podatków. Rozwój strony przygotowania podatkowego zdominował wszystko inne, co chcieliśmy robić - w tym dostarczanie usług doradczych, których potrzebowali nasi klienci" - powiedział.

Artykuły takie jak ten, prosto do Twojej skrzynki pocztowejDołącz

do naszego newslettera, aby uzyskać najnowsze trendy w księgowości, pomysły, wiadomości i technologie dostarczane bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapisz
się

Technologia, która wspiera usługi doradcze dla klientów

Na szczęście księgowi dysponują dziś bardziej niż kiedykolwiek zaawansowanymi i solidnymi technologiami, które pozwalają im świadczyć tego rodzaju usługi doradcze. Platformy technologiczne mogą dostarczać dane w czasie rzeczywistym, które księgowi mogą wykorzystać do analizy i konsultacji.

Mimo, że jego firma nie zajmuje się już przygotowywaniem podatków, Duncan nadal pomaga klientom w rozwiązywaniu podstawowych funkcji biznesowych, takich jak płace i kadry - nie jest jednak zainteresowany angażowaniem się w szczegóły żadnego z tych procesów.

"Nie ma prawie żadnej wartości dodanej dla księgowych, aby sami zajmowali się płacami" - powiedział.

Ewolucja dostawców rozwiązań do zarządzania kapitałem ludzkim (HCM) daje mu narzędzia do świadczenia potrzebnych usług bez marnowania czasu pracowników na wprowadzanie danych. Oto kilka przykładów tego, jak właściwa platforma technologiczna może pomóc Twojej firmie lepiej doradzać klientom.

Zgodność z przepisami HR.

Ostatnie dwa lata są doskonałą ilustracją tego, jak skomplikowana może być zgodność z przepisami, z szybko zmieniającymi się zmianami w prawie federalnym i stanowym. Pandemia spowodowała również ogromny wzrost zapotrzebowania na rozwiązania z zakresu HR. Firma ADP przeanalizowała 65 000 zgłoszeń, które wpłynęły do jej działu HR HelpDesk w ciągu 18 miesięcy (2020-2021) i okazało się, że dominują cztery kategorie: kwestie związane z płacami i godzinami pracy (24,5 procent), problemy związane z COVID-19 (29 procent), zarządzanie wydajnością (23 procent) oraz świadczenia i płatne urlopy (23,5 procent). Silne rozwiązanie technologiczne HCM i płac powinno zapewnić odpowiedzi na tego typu pytania za pomocą szybkiego telefonu lub kilku naciśnięć klawiszy. Powinno również dostarczać najbardziej aktualne federalne, stanowe i lokalne formularze podatkowe wraz z instrukcjami oraz najnowsze wiadomości podatkowe i aktualizacje legislacyjne.

Wgląd w klienta.

Kiedy księgowi mają wgląd w informacje o kliencie w czasie rzeczywistym, mogą zaoferować porady, aby zapobiec problemom. Na przykład, obserwowanie trendów płacowych, takich jak mobilność pracowników, ewidencja czasu pracy i rotacji, może pomóc w uniknięciu problemów. Mając te informacje w ręku, księgowi mogą pomóc klientom w odpowiednim doborze personelu. Technologia powinna dostarczać wskazówek opartych na danych z bazy klientów, które księgowi mogą wykorzystać do rekomendowania dodatkowych zintegrowanych rozwiązań - takich jak plany emerytalne, plany zdrowotne pracowników i inne świadczenia - w odpowiednim czasie.

Strategia wynagrodzeń.

Na tym wysoce konkurencyjnym rynku pracy, posiadanie dostępu do głębokiej bazy aktualnych informacji o wynagrodzeniach jest niezbędne. Dzięki odpowiednim narzędziom technologicznym, księgowi mogą zapewnić swoim klientom benchmarki dotyczące wynagrodzeń i świadczeń w różnych zawodach, branżach i regionach geograficznych, aby pomóc im w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji. Na przykład, księgowi mogą zaoferować roczny - lub nawet kwartalny - przegląd wynagrodzeń pracowników obejmujący wynagrodzenie, premie i koszty nadgodzin lub analizę strategii wynagrodzeń klienta w celu poprawy retencji i zmniejszenia rotacji.

Rozwiązania cyfrowe, oparte na chmurze.

Dobra platforma technologiczna powinna zapewniać łatwy, bezpieczny dostęp do danych za pośrednictwem chmury - aby ułatwić życie zarówno Tobie, jak i Twoim klientom. Powinna również automatyzować proste zadania, aby księgowi mogli pracować mądrzej i szybciej, pozostawiając prozaiczne zadania sztucznej inteligencji, a bardziej wyrafinowane i generujące przychody prace doświadczonym specjalistom.

Planowanie strategiczne.

Ostatecznie, księgowi chcą pomóc swoim klientom odnieść większy sukces. Ten sukces zaczyna się od planu strategicznego. Jest on realizowany poprzez dostęp do danych, które informują o decyzjach w tym planie, takich jak na przykład narzędzie do wyceny przedsiębiorstw, które może szybko obliczyć wartość w oparciu o najbardziej krytyczne punkty danych dla długoterminowego sukcesu biznesowego. Księgowi mogą pomóc w rozwoju swoich usług doradczych poprzez oferowanie corocznych wycen przedsiębiorstw. To z kolei może wpływać na udzielanie kredytów biznesowych, planowanie majątku, planowanie sukcesji, zmiany udziałowców i inne części planu strategicznego firmy.

Programy certyfikacyjne.

Najlepsze platformy technologiczne oferują szkolenia i certyfikaty, dzięki którym użytkownicy nabierają biegłości w posługiwaniu się narzędziami podatkowymi, raportowymi i analitycznymi, co pozwala na zwiększenie efektywności firmy i rozwój usług doradczych.

Kolejnym powodem, dla którego Duncan zdecydował się przejść do usług doradczych, a odejść od przygotowywania podatków, było dobre samopoczucie jego pracowników.

"Przygotowywanie podatków sprawiało, że prawie połowa każdego roku była dla naszych ludzi dość nieszczęśliwym doświadczeniem. Nowa technologia otworzyła nam drzwi do poprawy jakości życia. Było więcej czasu na życie osobiste. Więcej czasu, aby pójść na mecze piłki nożnej naszych dzieci i koncerty szkolne. Więcej czasu, by cieszyć się życiem" - powiedział.

Spotkaj się z ADP w San Diego, w Kalifornii, w dniach 9-12 maja 2022 roku, podczas AccountingWEB Live Summit, zupełnie nowej konferencji i wydarzenia networkingowego dla profesjonalistów z branży księgowej.

Usłysz od ekspertów z branży na temat przyszłości księgowości, odkryj nowe fintech dla ery cyfrowej i weź udział w akredytowanych sesjach CPE, aby popchnąć swoją firmę do przodu. Po dwóch latach zamknięcia, możesz spędzić czas na spotkaniach z profesjonalistami o podobnych poglądach, omawiając porady, sztuczki i wyzwania, z którymi się spotykasz podczas briefingów śniadaniowych, lunchów networkingowych i niezapomnianej kolacji poza miejscem konferencji. Dowiedz się więcej na stronie https://www.accountingweblivesummit.com.