Brian Swanson, Flashpoint Marketing

Każdy, kto pracuje w branży marketingowej od jakiegoś czasu wie, jak ważne są pomiary. Spójrzmy prawdzie w oczy, pracujemy z księgowymi, a oni uwielbiają liczby i możliwość mierzenia rzeczy. Aby być skutecznymi ambasadorami naszego programu marketingu przychodzącego, musimy być w stanie mierzyć i przekładać aktywność na znaczące dane dla kierownictwa. Innymi słowy, musimy sprawić, by dane miały sens, czyli zrobić własną "analizę liczb". Przecież to nie jest coś nowego. Większość firm inwestuje w śledzenie ROI, aby ocenić swoje wysiłki i zapewnić skuteczność. Więc jeśli chodzi o stronę internetową i związane z nią działania inbound marketingowe, podejście powinno być podobne.

Najczęstszym pytaniem, z jakim spotyka się Flashpoint podczas pierwszej współpracy z klientem, jest pytanie o to, jakiego oprogramowania do analizy strony internetowej użyć. Istnieje wiele dostępnych opcji, w zależności od Państwa potrzeb i konkretnych informacji, które chcieliby Państwo uzyskać. Jednakże, dla większości biur rachunkowych, Google Analytics jest doskonałym pakietem, ponieważ zapewnia bogactwo informacji bez ponoszenia kosztów. Ta ostatnia część, którą zaobserwowałem, jest tym, co czyni go tak atrakcyjnym.

Tylko dlatego, że jest darmowy, nie oznacza, że zebrane informacje nie są cenne lub kompleksowe. W rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie. Wielu z naszych klientów prosi nas o oprowadzenie ich po interfejsie Google Analytics, aby pomóc im zrozumieć, na co dokładnie patrzą. Aby pomóc klientom, potencjalnym klientom i innym osobom zrozumieć kluczowe punkty danych, które należy mierzyć, Flashpoint Marketing przygotował listę trzech najważniejszych wskaźników, które należy monitorować na bieżąco.

Trzy najważniejsze wskaźniki, które należy mierzyć

Pomiar jest ważny ze względu na raportowanie, ale dostarczy również ważnych szczegółów na temat tego, jak możesz poprawić swoją stronę internetową i ogólne doświadczenie odwiedzających.

1. Przegląd widowni

Jest to pierwsza rzecz, którą widzisz po zalogowaniu się na swoje konto Google Analytics. Sekcja przeglądu dostarcza istotnych informacji na temat liczby odwiedzających, odsłon, stron na wizytę, czasu trwania wizyty i współczynnika odrzuceń. Metryki te zapewniają dobre podsumowanie tego, jak Twoja witryna radzi sobie ogólnie. Jest to prawdą, ponieważ nie tylko można określić, ile osób przychodzi do witryny, ale także ile treści są one patrząc na i jak długo pozostają. Oba te czynniki mówią bezpośrednio o zaangażowaniu odwiedzających.

Jeśli dopiero zaczynasz, najlepszą rzeczą do zrobienia jest porównanie tych liczb z miesiąca na miesiąc, aby poszukać trendów lub zmian w zachowaniu odwiedzających. Jeśli Twój program inbound marketingu jest skuteczny, zauważysz wzrost w kilku z tych kategorii.

2. Źródła

Jest to kolejna ważna metryka, ponieważ dostarcza szczegółów na temat tego, jak ludzie znajdują Twoją stronę internetową. Na przykład, nowo uruchomiona strona może doświadczyć więcej bezpośredniego ruchu, ponieważ klienci i partnerzy polecający przechodzą bezpośrednio na nią, aby zobaczyć nową stronę. Bardziej "zaprawiona" w bojach witryna odnotuje mniejszy ruch bezpośredni, a większy ruch z wyszukiwarek. W miarę dojrzewania programu marketingu przychodzącego, będzie się to zmieniać i będą występować różnice pomiędzy źródłami.

Z naszego doświadczenia wynika, że większość stron firm CPA generuje ruch głównie z wyszukiwarek - głównie Google, z bezpośrednich linków, a następnie z wielu źródeł linków przychodzących, takich jak izby handlowe, media społecznościowe, blogi firmowe i inne tego typu strony.

3. Strony docelowe i wyjściowe

Jest to ważna metryka, ponieważ pozwala ci wiedzieć, gdzie odwiedzający wchodzą na twoją stronę i gdzie ją opuszczają. Dla firm, które nie wykorzystują złożonej strategii pay per click (PPC) lub SEO, najbardziej popularną stroną docelową będzie strona główna. Jednak to, kiedy i gdzie odwiedzający opuszczają Twoją stronę może być bardzo wymowne dla Twojej witryny i związanych z nią treści.

Jeśli odwiedzający "kopią" w głąb witryny, może to świadczyć o tym, że znalezienie poszukiwanych informacji jest skomplikowane i trudne. Może to również wskazywać, że nie promujesz treści w sposób, który motywuje odwiedzających do dalszej eksploracji witryny.

Poza eksploracją treści, ważna jest również wiedza na temat tego, z której strony odwiedzający opuszczają witrynę. Jeśli duża liczba odwiedzających opuszcza witrynę z tej samej strony, może to wskazywać na niezadowolenie z treści lub brak wyraźnego wezwania do działania. Może to również oznaczać, że odwiedzający szukali konkretnej treści, ale byli sfrustrowani i opuścili stronę, kiedy nie mogli jej znaleźć. Jeśli zauważysz dużą koncentrację odwiedzających opuszczających witrynę z tej samej strony, powinna to być wskazówka, że musisz zweryfikować daną treść.

Jeśli szukasz punktu wyjścia, pamiętaj, że Google Analytics to potężna aplikacja, która mierzy ruch w sieci na tysiące różnych sposobów. Najlepiej jest zacząć powoli i najpierw zmierzyć podstawy. Kiedy już nabierzesz wprawy w korzystaniu z aplikacji, możesz poszerzyć swoją wiedzę i odkryć inne kluczowe narzędzia, które można wykorzystać w aplikacji.

Przeczytaj więcej artykułów autorstwa Briana Swansona.

O autorze:

Brian Swanson jest partnerem w Flashpoint Marketing, marketingowej firmie konsultingowej, która koncentruje się na dostarczaniu tradycyjnych i cyfrowych usług generowania leadów wyłącznie dla zawodu księgowego. Kieruje rozwojem praktyki usług cyfrowych firmy, która obejmuje tworzenie tradycyjnych i mobilnych stron internetowych, programy inbound marketingu oraz optymalizację wyszukiwarek.